IJsselblogs

De afgelopen maanden heb ik met veel plezier samengewerkt met Lies Kortenhorst, beeldend kunstenaar te Deventer. Lies tekent al sinds 2014 wekelijks wat haar opvalt in haar leefomgeving en publiceert die tekeningen op haar blog Next Step.

In het kader van de IJsselbiennale 2017 hebben Lies en ik samen een aantal locaties langs de IJssel uitgezocht. Lies maakte tekeningen bij die plekken. Ik schreef blogs die zich op die plaatsen afspelen. Het resulteert nu in een boekje met tekeningen van Lies Kortenhorst en vier nieuwe blogs van mij.

We wilden in dat boekje, IJsselblogs getiteld, geen traditionele verhalen met illustraties maken, of omgekeerd. We werkten daarom onafhankelijk van elkaar en gaven elk onze eigen interpretatie van de locaties. Maar, omdat we een vergelijkbare manier van kijken hebben, raken tekst en tekeningen elkaar op veel manieren. Ik ben er zelf heel blij mee.

Op vrijdag 16 juni om 17.30 uur wordt het boekje gepresenteerd bij boekhandel Praamstra aan de Keizerstraat 2 in Deventer. Bovendien is daar een expositie met veel meer Next-Step-tekeningen van Lies Kortenhorst te zien. Opening van de expositie en presentatie van het boekje is in handen van Jaap Starkenburg, directeur van de stichting IJssellandschap. De expositie duurt tot 24 september.

Het boekje, met zorg vormgegeven door Elsbeth Volker, is verkrijgbaar bij Boekhandel Praamstra. Je kunt het ook via de mail bij mij of Lies bestellen: martenheijs@gmail.com / info@lieskortenhorst.nl. De prijs: EUR, 7,50. (Exclusief verzendkosten voor mailbestellingen).

Meer over Lies Kortenhorst: www.lieskortenhorst.blogspot.nl en http://www.lieskortenhorst.nl.
Meer over de IJsselbiennale: http://www.ijsselbiennale .nl

Plaats een reactie